Piața de cursuri pentru floriști depășește valoarea de 1 milion de lei în 2018

Piața de cursuri pentru floriști depășește valoarea de 1 milion de lei în 2018, impulsionată de avansul utilizării rețelelor de socializare în România și de apariția unor noi tipuri de cursuri

 Valoarea pieței de cursuri de design și aranjamente florale din România depășește 1 milion de lei în acest an, potrivit unui studiu realizat de compania de training Flori cu Fitze Academy, pe baza datelor financiare proprii, a celor raportate de către firmele de profil și a estimărilor. Comparativ cu 2017, piața cursurilor de pentru floriști va crește cu peste 20%, păstrându-și tendința crescătoare din ultimii patru ani.

Cursuri specializate vs. cursuri generale

Piața cursurilor de design floral este disputată, în România, de două tipuri principale de jucători. Pe de-o parte sunt firmele de training și cursuri ce acoperă mai multe domenii generale de activitate, cum ar fi bucătărie, cosmetică, dans, actori, vânzări etc., ce au în ofertă și cursuri de aranjamente florale. Pe de altă parte, au apărut și în România firme specializate în domeniul cursurilor și work-shop-urilor de aranjamente florale, ce oferă doar aceste tipuri de cursuri. În general, companiile cu ofertă diversificată de cursuri se adresează începătorilor din domeniu, pe când companiile specializate și-au construit cursuri și pentru cei avansați în domeniul floral.

”Cele mai solicitate cursuri de design floral sunt, de mai mulți ani la rând, cele pentru începători și pentru clienți de nivel mediu. Este un flux constant de persoane care își doresc să înceapă un business part-time sau full-time în domeniu și de aceea participă la curs. Fie că sunt pasionați de domeniul floral sau nu, acești participanți vin la cursuri și sunt interesați de toate aspectele construirii unei afaceri în domeniu, inclusiv logistică, vânzări sau contabilitate. O parte din acești participanți reușesc să-și construiască o afacere în domeniul floral, dar sunt mulți care renunță atunci când descoperă cât este de lucru în realitate. Potrivit estimărilor noastre, peste 70% din locurile disponibile la cursurile de design floral sunt pentru începători, 20% de nivel mediu și sub 10% pentru avansați.”Alina Neacșa, CEO, Flori cu Fitze Academy

Cele mai populare tipuri de cursuri în România

Principalele tipuri de cursuri de design floral disponibile în România sunt cele de tip ”open” – deschis, în care organizatorii anunță cu mai multe săptămâni înainte data cursului, iar participanții se înscriu atrași de tematica evenimentului și de notorietatea trainer-ului. Ocazional, sunt organizate și cursuri de tip 1:1, la care participă doar un trainer și un cursant. Costurile acestui tip de training-uri sunt foarte mari pentru cursant, întrucât el trebuie să plătească întreaga logistică. În ultimii ani au început să fie organizate cursuri online, la care trainer-ul este filmat atunci când lucrează. Fiind un domeniu în care participanții la training au nevoie sa lucreze aplicat cu materialele, popularitatea cursurilor online rămâne redusa. Sporadic, se organizează cursuri corporate în cadrul firmelor care doresc să le ofere angajaților accesul la cursuri de design floral. Deocamdată, aceste cursuri rămân la un nivel redus și nu au o pondere semnificativă la valoarea pieței.

Prețul mediu al unui curs de floristică pentru începători este de 800 – 1.000 de lei, tva inclus. Pentru avansați, prețul mediu al unui curs este de 3.500 de lei.

”Un nou concept de cursuri pentru floriști devine tot mai popular în România, cel de Master Class. Aceste cursuri sunt organizate doar o dată pe an în România, cu un volum foarte mare de flori folosite. Participanții au astfel ocazia de a lucra cu aranjamente florale specifice unor evenimente de mari dimensiuni, pe care să le folosească în realizarea unor portofolii personale spectaculoase. Primele două cursuri Master Class organizate în România s-au desfășurat cu toate locurile rezervate cu câteva luni înainte.” – Alina Neacșa, CEO, Flori cu Fitze Academy

Creștere de 20% în acest an

În acest an, piața cursurilor pentru floriști va crește cu peste 20% față de valoarea înregistrată în anul 2017, păstrându-și ritmul de creștere din ultimii patru ani. Este vorba de o piață recent creată în România, în perioada 2010-2012, când au apărut primele cursuri constante în acest domeniu.

”Din lipsa tot mai acută de personal calificat disponibil, florăriile trimit angajații la cursuri de pregătire în domeniul floral. Ceea ce se întâmplă după finalizarea acestor cursuri este că o parte din absolvenți decid să înceapă un business pe cont propriu. Ne așteptăm ca în anii următori să continue acest trend al deschiderii de noi florării în număr mare.”Alina Neacșa, CEO, Flori cu Fitze Academy 

Detalii pe: www.floricufitzeacademy.com

***

Despre Flori cu Fitze Academy 

Flori cu Fitze este un atelier de floristică, ce creează aranjamente florale pentru evenimente private, atât în București cât și în țară. De-a lungul timpului, Flori cu Fitze s-a specializat în furnizarea de aranjamente florale pentru nunți și alte evenimente de mari dimensiuni, pentru clienții cu gusturi extrem de pretențioase.

Flori cu Fitze Academy este principalul organizator de cursuri pentru floriști de pe piața din România. În cei cinci ani de existență Flori cu Fitze Academy, peste 500 de cursanți au absolvit atelierele și programele de pregătire ale instituției. O dată pe an, Flori cu Fitze Academy organizează cursul Masterclass, în cadrul căruia participanții au ocazia de a lucra aranjamente florale specifice unor evenimente de mari dimensiuni.

Alina Neacșa, creatoarea brandului Flori cu Fitze și trainer al cursului Masterclass, este unul dintre cei mai apreciați specialiști români în aranjamente florale, având o experiență de 12 ani în domeniul organizării de evenimente. Absolventă a școlii de design floral din cadrul prestigiosului institut londonez UK Floristry School din Marea Britanie, Alina a studiat la clasa lui Ian Lloyd. Designerul Ian Lloyd este în top 5 floriști din Anglia, invitat permanent ca jurat la cele mai importante competiții în domeniu.